لیست مهمترین مدارک برای جلسات رسیدگی مالیاتی
- اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی
- اظهارنامه عملکرد سالیانه
- دفاتر روزنامه و کل (مهر و امضا شده)
- دفاتر معین (در صورت وجود)
- اسناد هزینهها و درآمدها
- فاکتورها و اسناد خرید و فروش
- رسیدهای پرداخت و دریافت
- مستندات مربوط به هزینههای قابل قبول مالیاتی (حملونقل، بیمه، اجاره و…)
- تأییدیههای بانکی و صورتحسابها
- صورتحساب بانکی کلیه حسابها
- گواهینامهها و تأییدیههای مربوط به تسهیلات بانکی یا وام
- قراردادها و مدارک پشتیبان
- قراردادهای کاری با سایر شرکتها
- مستندات مربوط به ارائه خدمات یا فروش محصولات
- فاکتورهای خرید داراییهای ثابت، تجهیزات و املاک
- مدارک پرسنلی و بیمهای
- لیست بیمه و فیشهای پرداختی حق بیمه تأمین اجتماعی
- قراردادهای کاری پرسنل و پرداخت دستمزدها
- گزارشهای مالی و صورتهای سود و زیان
- گزارشهای انبار
- صورتهای مالی و یادداشتهای ضمیمه
- گزارش موجودی کالا و داراییها
نکات مهم در جمعآوری و دستهبندی مدارک مالیاتی
- مرتبسازی موضوعی: مدارک را بر اساس سال مالی، نوع هزینه و درآمد و شمارهگذاری صحیح دستهبندی کنید.
- ارائه ترجمه رسمی: در صورت نیاز، اسناد با زبان غیر فارسی، باید ترجمه رسمی داشته باشند.
- تهیه نسخه پشتیبان (Backup): همیشه اسکن مدارک مهم را ذخیره داشته باشید.
- بررسی دوباره پیش از جلسه: حتماً همه مدارک را یک روز قبل از جلسه چک و تکمیل نمائید تا موردی از قلم نیفتد.
جمعبندی
آمادهسازی مدارک مالیاتی یکی از نکات کلیدی برای موفقیت در جلسات رسیدگی مالیاتی است و باعث اطمینان خاطر شما در دفاع از منافع مالی شرکت میشود. موسسه حسابداری لیان همراه حرفهای شما در تهیه، تنظیم و دستهبندی اسناد مالی است تا با آرامش خاطر در جلسات مالیاتی حاضر شوید.
جهت مشاوره تخصصی و دریافت راهنمایی رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید:
09391331453 | 09398221453 | 09216911453
www.bilanhesablian.ir
هشتگ پیشنهادی برای شبکههای اجتماعی:
#حسابداری_لیان #مدارک_مالیاتی #جلسه_مالیات #خدمات_حسابداری #مشاوره_مالیاتی #معافیت_مالیاتی
دیدگاه خود را بنویسید